Svensk Travsport tecknar samarbetsavtal med Spendrups

Svensk Travsport och Spendrups har idag slutit ett partneravtal. Överenskommelsen omfattar ett dryckesavtal med Spendrups varumärke Grängesberg och att Spendrups utses till officiell partner till Svensk Travsport. Samarbetsavtalet med Spendrups är det första i sitt slag

– Vi är glada att kunna inleda det här långsiktiga samarbetet med Spendrups som är ett starkt och välrenommerat företag med stor erfarenhet av liknande samarbeten. Vi har ett gemensamt mål att tillsammans med deras starka varumärken höja upplevelsen för våra arenabesökare. Våra banor ges nu möjligheten att teckna fördelaktiga dryckesavtal och vi ser fram emot den aktivering som kommer att genomföras på travbanorna, säger Mikael Lundmark, partneransvarig på Svensk Travsport.

Sverige tillhör idag ett av världens främsta travländer. Varje år arrangerar travet över 850 tävlingsdagar med drygt 1,1 miljon besökare på landets 33 banor som finns spridda över hela landet, från Jägersro i söder till Boden i norr.

– Vi är väldigt glada att tillsammans med Svensk Travsport få möjligheten att förbättra dryckesupplevelsen för alla gäster på Sveriges travbanor säger Peter Edwall, senior affärsområdeschef på Spendrups.

Genom att bli officiell partner till Svensk Travsport kommer Spendrups nu kunna göra satsningar tillsammans med travbanorna. Fokus kommer att ligga på varumärket Grängesberg.

– Travet med dess miljoner besökare kommer få ta del av våra satsningar på Grängesberg på ett nytt spännande sätt och vi ser fram emot att tillsammans skapa en härlig upplevelse på travbanan, säger Sofia Andersson produktchef för Grängesberg.