svenssonmolin förklarade mediamixen

Hemsidor, Facebook, Twitter, YouTube, så kallade sociala medier, film/foto och traditionella medier med mera. Utbudet av kommunikationsmöjligheter är onekligen brett i dag och för många känns det säkert förvirrande. Av den anledningen bjöd svenssonmolin marknadskommunikation ab in till en eftermiddags kortseminarier för att visa att allt egentligen hänger ihop – om man vill…

– Vi vill under de här seminarierna visa våra kunder och uppdragsgivare hur de på olika sätt kan arbeta med mediamixen för att göra bättre affärer eller för att kommunicera med sina målgrupper, säger Per Svensson, vd svenssonmolin.

Sådant som tas upp är till exempel webbredaktörskap och hur det fungerar. Vidare hur fenomen som sociala medier fungerar var och en för sig och tillsammans. Och hur man använder sig av foto och film och i vilka sammanhang. Samt möjligheterna med pressreleaser och E-brev.

– Det var mycket givande med tankeväckande och matnyttig information, var en av kommentarerna från en av eftermiddagens närmare 20 deltagare.

• reklambyrå
  • social media
  • webbpublicering
  • webb

svenssonmolin är en heltäckande kommunikationsbyrå med placering i Alingsås. Företaget grundades 1996 och har idag en omsättning på ca 8 mkr.

Vi är drygt halvdussinet anställda och arbetar i nära samarbete med ett brett nätverk av professionella aktörer inom olika branschspecifika områden och vårt erbjudande omfattar såväl traditionella medier som digitala och sociala medier.

Vi har på årsbasis ett 60-tal kunder, varav många har funnits med sedan starten, vilket för oss är ett kvitto på goda relationer och att man är nöjd med det vi tillsammans producerar.

Andreas Molin