Designklassiker från Svenssons i Lammhult

Lammhult den 16 september 2008

I dagarna lanseras en ny 84-sidig katalog med svenska och internationella designmöbler och heminredningsdetaljer över hela Sverige.

- Vår ambition är att erbjuda Sveriges bästa och mest intressanta utbud av klassiska designmöbler. Katalogen är en av flera viktiga insatser vi gör för att visa upp vad vi erbjuder, både av svensk- och internationell kvalitetsdesign, säger Johan Swedenborg, marknadschef hos Svenssons i Lammhult.

Många spännande varumärkesnyheter

- I höst kan alla designintresserade hitta ett flertal spännande nyheter i sortimentet, t.ex. danska HAY och italienska MDF Italia. På textilsidan är Lexington en nyhet och i belysningssortimentet återfinns numera italienska Foscarini. Man ska inte heller glömma att flera av våra redan etablerade varumärken t.ex. Louis Poulsen och Swedese lanserat spännande produktnyheter, säger Johan Swedenborg.

Den nya katalogen från Svenssons i Lammhult trycks i en upplaga på över 100 000 exemplar och majoriteten skickas direkt hem till en designintresserad målgrupp.

- Lanseringen av vår nya katalog är bara startskottet på vår satsning att växa. Webbbutiken svenssons.se utökas varje vecka med många nya produkter och våra möbelutställningar i Lammhult och Göteborg förnyas kontinuerligt.

Johan Swedenborg, marknadschef, tel. 0472-487 37, johan.swedenborg@svenssons.se

Svenssons i Lammhult är ledande inom försäljning av svenska och internationella klassiska designmöbler. Bolaget omsatte 115 miljoner kronor under 2007, en ökning med drygt 20 procent i jämförelse med året innan. Ägare av Svenssons i Lammhult är Ahldin Invest AB, Jonas Engwall genom bolaget Knoxville AB, Caroline Blom Nielsen samt Johan Sjöberg. Svenssons i Lammhult har butiker i Lammhult och Göteborg samt en webbutik, www.svenssons.se.

• Inredning