Pressmeddelande -

Från anrik biograf till inspirerande möbelbutik. Svenssons i Lammhult öppnar i Malmö den 26 april.

Lammhult den 23 april 2012

Den 11 januari 1925 invigdes premiärbiografen Scania (senare Biopalatset) på Södergatan 28 i Malmö av ingen mindre än filmpionjären och biokungen Jens Edward Kock. Vid ungefär samma tidpunkt köpte Svenssons i Lammhults grundare, Erik Svensson, den Ekrothska fabriken i Lammhult och utvecklade där sin tillverkning och försäljning av kvalitets- och stilmöbler. Nu, den 26 april 2012, möts biografens och Svenssons i Lammhults långa historia då den anrika lokalen renoverats och anpassats för att bli en inspirerande möbel- och inredningsbutik. Filmstjärnor och odödliga bioklassiker har ersatts med designikoner och tidlösa möbelfavoriter från världens formgivarstjärnor. Mötesplatsen för det samtida består.

Svenssons i Lammhult tar i och med öppningen i Malmö klivet vidare i sin strävan efter att komma kunderna närmare. Förutom ursprungsbutiken i Lammhult har företaget nu butiker i Sveriges tre största städer. Till detta ska läggas en växande distanshandel med telefoni och e-handel som gör det möjligt för kunder i hela landet att förbereda sina butiksbesök, handla när det passar och få personlig service alla dagar i veckan.

”- Förutom att vi nu kan erbjuda ett mycket stort och spännande sortiment, känns det extra bra att vi kommer närmare våra kunder även i Skåne för att kunna dela med oss av all den kunskap vi har kring möbler och heminredning. Vi vill att valet ska vara tryggt när man handlar hos oss – och därför tar vi t.ex. även ansvar för hemleveransen med inbärning och montering, som sker med egna medarbetare. Kvalitet hela vägen. ”, säger Caroline Blom Nielsen, vd för Svenssons i Lammhult.

Premiärfest i 12 dagar
”- Vår öppning blir en glad fest i 12 dagar. Vi bjuder in designintresserade människor från hela Skåne till att komma och uppleva butiken, sortimentet och servicen. Förutom detta blir det möjligt att göra extra fina affärer genom mängder av premiärpriser, säger Caroline Blom Nielsen, vd för Svenssons i Lammhult.

Caroline Blom Nielsen, vd, tel. 0472-487 10, caroline@svenssons.se

Om Svenssons i Lammhult
Svenssons i Lammhult är ledande möbelkedja inom försäljning av svenska och internationella designmöbler i originaldesign. Bolaget omsatte 178 miljoner kronor under 2011. Ägare av Svenssons i Lammhult är Ahldin Invest AB, Jonas Engwall genom bolaget Knoxville AB, Caroline Blom Nielsen samt Johan Sjöberg. Svenssons i Lammhult har butiker i Lammhult, Göteborg, Malmö och Stockholm samt bedriver distanshandel via telefon samt i webbutiken www.svenssons.se.

• Design

• möbelbutik malmö
  • premiär för ny möbelbutik