Ny VD för Svenssons i Lammhult

Lammhult den 1 september 2008

Caroline Blom Nielsen har utsetts till ny verkställande direktör i Svenssons i Lammhult. Hon har haft ledande befattningar inom bolaget under de senaste tre åren och blev delägare hösten 2007.

- Det är givetvis uppmuntrande och roligt att jag har fått det här förtroendet. Startsträckan är också kort eftersom jag redan arbetat inom bolaget ett antal år, säger Caroline Blom Nielsen.

Svenssons i Lammhult har genomgått en rad organisationsförändringar under det senaste året och står nu inför en expansionsfas.

- Förhoppningsvis kommer mycket att hända i branschen och inom Svenssons i Lammhult under de kommande åren. Det känns spännande att få leda det arbetet, säger Caroline Blom Nielsen.

VD-bytet sker planerat och innebär samtidigt att företagets nuvarande VD och styrelseordförande, Jonas Engwall, fortsätter att verka genom bolagets styrelse.

Caroline Blom Nielsen tillträder formellt som VD den 1 september 2008.

Caroline Blom Nielsen, VD, tel. 070-238 35 97, caroline@svenssons.se

Jonas Engwall, styrelseordförande, tel. 0708-720164, mail@jonasengwall.se

Svenssons i Lammhult är ledande inom försäljning av svenska och internationella klassiska designmöbler. Bolaget omsatte 115 miljoner kronor under 2007, en ökning med drygt 20 procent i jämförelse med året innan. Ägare av Svenssons i Lammhult är Ahldin Invest AB, Jonas Engwall genom bolaget Knoxville AB, Caroline Blom Nielsen samt Johan Sjöberg. Svenssons i Lammhult har butiker i Lammhult och Göteborg samt en webbutik, www.svenssons.se.