Svenssons i Lammhult etablerar stor möbelbutik i centrala Malmö

Lammhult den 24 maj 2011

Under våren 2012 slår portarna upp för Svenssons i Lammhult på Södergatan 28, på bästa läge i centrala Malmö. Det är den f.d. biografen Biopalatset som just nu totalrenoveras av Vasakronan och anpassas för att bli en inspirerande upplevelse för alla som älskar inredning. Det blir drygt 2500 kvm butiksyta – motsvarande 15 normalstora villor. Sortimentet är noga utvalt och innehåller det bästa som skandinaviska och internationella möbeltillverkare kan uppbringa. Alltid i originaldesign.

Öppningen i Malmö innebär att företaget kommer ha möbelbutiker i Sveriges tre största städer, utöver butiken i Lammhult. Till detta ska läggas en växande distanshandel med telefoni och e-handel som gör det möjligt för kunderna att förbereda sina butiksbesök, handla när det passar och få personlig service alla dagar i veckan.

• ”- Förutom att vi nu kan erbjuda ett mycket stort och spännande sortiment, känns det extra bra att vi kommer närmare våra kunder även i Skåne för att kunna dela med oss av all den kunskap vi har kring möbler och heminredning. Vi vill att valet ska vara tryggt när man handlar hos oss – och därför tar vi t.ex. även ansvar för hemleveransen med inbärning och montering, som sker med egna medarbetare. Kvalitet hela vägen. ”, säger Caroline Blom Nielsen, vd i Svenssons i Lammhult.

Planlösningen för butiken på Södergatan/Kalendegatan kommer att bli spännande, med genomsikt mellan de olika våningsplanen och nya glasade fasadpartier för bra ljusinsläpp. Entré blir både från promenadstråket Södergatan, men också från Kalendegatan, som passar bättre för den som kommer med bil. Många inspirerande rumslösningar kommer att blandas med avdelningar för present- och heminredningsdetaljer.

• ”- Vi satsar extra på att erbjuda avhämtning för de kunder som vill ta med sina produkter direkt. Bästsäljande och välkända produkter kommer att finnas i butikens lager. Vi kommer också att kunna presentera flera nya varumärken som inte säljs sedan tidigare i Malmö – det känns extra roligt”, säger Caroline Blom Nielsen, vd i Svenssons i Lammhult.

Vi söker Skånes bästa möbelsäljare
Svenssons i Lammhult startar inom kort rekryteringsarbetet av de 6 tjänster som kommer att vara aktuella. Utöver detta söker företaget timanställda. Mer information om rekryteringen kommer att publiceras på svenssons.se. Spontana intresseanmälningar kan redan nu skickas till anmalan@svenssons.se.

Caroline Blom Nielsen, vd, tel. 0472-487 00, caroline@svenssons.se

Svenssons i Lammhult är ledande inom försäljning av svenska och internationella designmöbler i originaldesign. Bolaget omsatte 173 miljoner kronor under 2010, en ökning med ca 25 procent i jämförelse med året innan. Ägare av Svenssons i Lammhult är Ahldin Invest AB, Jonas Engwall genom bolaget Knoxville AB, Caroline Blom Nielsen samt Johan Sjöberg. Svenssons i Lammhult har butiker i Lammhult, Göteborg och Stockholm samt bedriver distanshandel via telefon samt i webbutiken www.svenssons.se.

• malmö
  • ny möbelbutik