Svenssons i Lammhult öppnar Stockholms största möbelbutik

Lammhult den 29 september 2011

Imorgon den 30/9 är det nypremiär när Svenssons i Lammhult öppnar upp en dubbelt så stor möbelbutik i Sickla Köpkvarter. Det blir Stockholms största, sett till sortimentsinriktningen, som enbart består av möbler och inredningsdetaljer från kända varumärken och formgivare. En helt ny upplevelse väntar besökarna – bland annat över 80 spännande inredningsmiljöer, en DUX sängstudio och en inspirationslägenhet. Många av butikens avdelningar har fått utökad yta, vilket möjliggjort en breddning av sortimentet och presentation av fler varumärken. För den kvalitetssökande möbelkonsumenten ska detta bli paradiset.

Satsningen på utbyggnad i Sickla Köpkvarter har skett i nära samarbete med fastighetsägaren Atrium Ljungberg som gjort det möjligt för Svenssons i Lammhult att växa in i grannfastigheten och bygga ihop till en större enhet. Sickla Köpkvarter är ett framstående köpkvarter i Nacka som lockar en stor heminredningsintresserad målgrupp året runt.

Oktoberfest med nypremiär
Nypremiären kommer att firas ordentligt med fina kunderbjudanden på omtyckta möbelfavoriter – under benämningen ”Oktoberfest för finsmakare” och pågår fram till den 10 oktober. På klassiskt småländskt manér bjuder Svenssons i Lammhult sina besökare i Sickla Köpkvarter på ostkaka helgen den 30/9-2/10.

Nyhet! Heminredningshjälp
Butiken i Sickla Köpkvarter kan nu erbjuda heminredningshjälp mot en mindre kostnad. Tjänsten erbjuds dels i butiken och dels vid hembesök hos kunden. Efterfrågan på kompetenta bollplank/coacher har funnits en längre tid.

Service med guldkant ingår
Många möbelhandlare erbjuder fri frakt, men ytterst få underlättar på riktigt för kunden. Hos Svenssons i Lammhult ingår därför inbärning, montering och omhändertagande av emballage när leverans sker med egna möbelbilar. Det gäller alla möbler med undantag för sådana produkter som ska tak- eller väggmonteras.

I Stockholm erbjuds tilläggstjänsterna ”Lördagsleverans” samt ”Bortforsling av gamla möbler”.

Caroline Blom Nielsen, vd, tel. 0472-487 00, caroline@svenssons.se

För fler pressbilder kontakta
Johan Swedenborg, marknadschef, tel. 0472-487 37, johan.swedenborg@svenssons.se

Om Svenssons i Lammhult
Svenssons i Lammhult är ledande inom försäljning av svenska och internationella designmöbler i originaldesign. Bolaget omsatte 173 miljoner kronor under 2010, en ökning med ca 25 procent i jämförelse med året innan. Ägare av Svenssons i Lammhult är Ahldin Invest AB, Jonas Engwall genom bolaget Knoxville AB, Caroline Blom Nielsen samt Johan Sjöberg. Svenssons i Lammhult har butiker i Lammhult, Göteborg och Stockholm samt bedriver distanshandel via telefon samt i webbutiken www.svenssons.se. Under våren 2012 etablerar företaget en ny butik i centrala Malmö.

• Design

• nypremiär