Svenssons i Lammhult öppnar utemöbelbutik i Göteborg

Lammhult den 30 mars 2011

Nu höjer vi temperaturen i Göteborg. Designintresserade Göteborgare med balkong eller uteplats får fredagen den 1 april ett nytt utflyktsmål – Svenssons i Lammhults nya säsongsbutik på handelsplats Sisjö Entré, en del av Sisjö Köpstad. Drygt 400 kvm fylls med det mesta från de bästa varumärkena och tillverkarna av utemöbler. Säsongsbutiken håller öppet sju dagar i veckan fram till den 14 augusti.

• ”- Vi har de senaste åren haft en mycket fin utveckling i vår centrala butik vid Järntorget, men för lite butiksyta för att visa upp vårt utemöbelsortiment. Nu har vi fått den möjligheten och ska ge allt vi kan för att inspirera våra besökare och kunder”, säger Caroline Blom Nielsen, vd i Svenssons i Lammhult.

Sortimentet av utemöbler har utökats inför säsongen och innehåller allt från välkända klassiker från t.ex. Grythyttan Stålmöbler till det allra senaste från franska Fermob samt en rad varumärkesnyheter. Allt för balkongen, det inglasade uterummet eller trädgården.

• ”- Efterfrågan på designade utemöbler i original har ökat varje år. Uterummen har blivit en naturlig umgängesplats för familjen. Har man satsat på insidan av hemmet tidigare tar nu många tag i utsidan. Man vill helt enkelt ha samma komfort där”, säger Caroline Blom Nielsen, vd i Svenssons i Lammhult.

I samband med öppnandet av säsongsbutiken skickar Svenssons i Lammhult också ut en helt ny utemöbelkatalog till sina kunder och andra designintresserade. Katalogen finns även att hämta i säsongsbutiken.

• ”- Vår nya utemöbelkatalog är en viktig del av köpet för våra kunder. Den presenterar inte bara ett brett sortiment, det är också här som drömmen om en underbar uteplats börjar för många. Sommaren är kort i Sverige och vi tycker att uteplatsen är värd både omtanke och kvalitetsmöbler. Det finns alldeles för mycket av låg kvalitet på marknaden – vi vill erbjuda ett tydligt alternativ”, säger Johan Swedenborg, marknadschef hos Svenssons i Lammhult.

Säsongsbutiken har adress:
Svenssons i Lammhult, Sisjö Entré, Sisjövägen 45, 436 33 Askim
Öppet måndag-fredag 11-19, lördagar 10-16 och söndagar 11-16 under perioden 1 april – 14 augusti.

Caroline Blom Nielsen, vd, tel. 0472-487 00, caroline@svenssons.se
Johan Swedenborg, marknadschef, tel. 0472-487 37, johan.swedenborg@svenssons.se

Svenssons i Lammhult är ledande inom försäljning av svenska och internationella designmöbler i originaldesign. Bolaget omsatte 173 miljoner kronor under 2010, en ökning med ca 25 procent i jämförelse med året innan. Ägare av Svenssons i Lammhult är Ahldin Invest AB, Jonas Engwall genom bolaget Knoxville AB, Caroline Blom Nielsen samt Johan Sjöberg. Svenssons i Lammhult har butiker i Lammhult, Göteborg och Stockholm samt bedriver distanshandel via telefon samt i webbutiken www.svenssons.se.

• butiksöppning
  • utemöbelbutik göteborg