Svenssons i Lammhult storsatsar på dubbel butiksyta i Stockholm

Lammhult den 31 mars 2011

I Stockholm älskar invånarna sina hem och heminredning. Det står klart när man betraktar den kontinuerliga tillväxt som Svenssons i Lammhult haft i butiken i Sickla Köpkvarter sedan öppningen hösten 2009. Nu storsatsar företaget på att dubblera butiksytan, till drygt 3000 kvm, och därmed kunna erbjuda ännu mer inspiration och spännande heminredning än tidigare. Precis som alltid ges bara plats för möbler och heminredningsdetaljer i original från de allra bästa möbeltillverkarna och formgivarna.

Det är i nära samarbete med fastighetsägaren Atrium Ljungberg som Svenssons i Lammhult nu får möjlighet att växa in i grannfastigheten och bygga ihop till en större enhet. Sickla Köpkvarter är ett framstående köpkvarter i Nacka som lockar en stor heminredningsintresserad målgrupp året runt.

• ”- Vi får nu helt nya möjligheter till att kunna bredda och fördjupa sortimentet i butiken, men också erbjuda avhämtningslager direkt i butiken för de kunder som vill ha med sin vara direkt, säger Caroline Blom Nielsen, vd i Svenssons i Lammhult.

Invigning av den dubbelt så stora butiken sker under hösten 2011. Den nuvarande butiken håller öppet som vanligt under byggnationen och anpassningen av grannfastigheten.

• ”- Genom den här satsningen stärker vi våra positioner i Stockholm. De flesta kunder vill fortfarande känna trygghet genom att kunna provsitta, känna och klämma på möblerna innan sitt köp – men också få kunnig hjälp av erfarna säljare, säger Caroline Blom Nielsen, vd i Svenssons i Lammhult.

Mer än fri frakt
Många möbelhandlare erbjuder fri frakt, men ytterst få underlättar på riktigt för kunden. Hos Svenssons i Lammhult ingår därför inbärning, montering och omhändertagande av emballage när leverans sker med egna möbelbilar. Det gäller alla möbler med undantag för sådana produkter som ska tak- eller väggmonteras.

Caroline Blom Nielsen, vd, tel. 0472-487 00, caroline@svenssons.se

Svenssons i Lammhult är ledande inom försäljning av svenska och internationella designmöbler i originaldesign. Bolaget omsatte 173 miljoner kronor under 2010, en ökning med ca 25 procent i jämförelse med året innan. Ägare av Svenssons i Lammhult är Ahldin Invest AB, Jonas Engwall genom bolaget Knoxville AB, Caroline Blom Nielsen samt Johan Sjöberg. Svenssons i Lammhult har butiker i Lammhult, Göteborg och Stockholm samt bedriver distanshandel via telefon samt i webbutiken www.svenssons.se.

• heminredning stockholm