Därför deltar inte SD i helgens demonstration

Under de senaste dagarna har pressavdelningen och partiledningen fått besvara en rad olika frågeställningar kring varför partiet valt att inte delta i helgens demonstration i Kärrtorp. Med anledning av detta har Mattias Karlsson, riksdagsledamot för Sverigedemokraterna, skrivit en artikel som har publicerats i Svenska Dagbladet.

Utdrag ur artikeln:
”Problemet är emellertid att organisationen som arrangerar demonstrationen i Kärrtorp inte tar avstånd från politiskt våld som princip. De våldsbejakande extremistiska vänstergrupperna Revolutionära Fronten och Antifascistisk Aktion utannonserade tidigt att de skulle delta i demonstrationen i Kärrtorp. Arrangörerna reagerade inte utan när företrädare för olika promillepartier på vänsterkanten tillsammans med vanligt folk och barnfamiljer demonstrerade mot rasism deltog även en betydande skara personer från vänsterextremistiska våldsgrupper.”

Se länk här nedan för att ta del av hela artikeln:

Henrik Gustafsson
Informationssekreterare