Jimmie Åkesson spelar golf med Navid Modiri

I vintras hölls en auktionsinsamling genom P3:s Musikhjälpen för att stödja tjejers rätt att överleva sin graviditet, varför Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson valde att visa sitt stöd genom att auktionera ut en golfrunda.

Vinnaren av auktionen var musikern och programledaren Navid Modiri som, efter en insamling, la det vinnande budet på hela 47.600 kronor. Ett ekonomiskt tillskott som kommer göra stor skillnad för många tjejer och kvinnor i vår omvärld.

Den 9 juni är det så dags för den uppmärksammande golfrundan.

Sverigedemokraternas partiledare, Jimmie Åkesson, kommenterar:

- Det ska bli intressant att träffa Navid Modiri för att föra ett samtal under informella former och spela golf. Vi har länge varit tydliga med att meningsutbyte mellan människor är vad som är värdigt vår demokrati, snarare än att skrika, skräna eller att på andra sätt visa sitt förakt för människors rätt att säga sin åsikt. Detta blir därför ett unikt och trevligt inslag i samhällsdebatten.

- Och kanske det viktigaste, det vinnande budet uppgick till närmare 48 000 kronor, vilket är ett fantastiskt bidrag till världens gravida kvinnor.

Linus Bylund