Kommunpolitiker utesluten ur facket

Ännu en Sverigedemokrat har nu uteslutits ur fackförbundet Transport. Denna gång är det chauffören och kommunfullmäktigeledamoten i Mölndal, Michael Andersson, som drabbats. Michael Andersson tar personligen uteslutningen med ro, men är upprörd på sina väljares och partikamraters vägnar: - Jag har aldrig upplevt att jag haft någon direkt nytta av mitt medlemskap i facket och egentligen kan man säga att Transport genom att frånta mig mitt medlemskap och därmed befria mig från medlemsavgiften, har gett mig den bästa löneförhöjningen någonsin. På det personliga planet tar jag alltså inte det här särskilt allvarligt, men mer allmänt är det naturligtvis obehagligt med den här typen av politiska utrensningsprocesser som sker på fullständigt falska grunder, säger Michael Andersson. - Det mest upprörande med saken är att Transport, genom sitt agerande, indirekt beskyller även de vanliga hyggliga människor som har röstat på oss för att vara rasister. Med tanke på att förbundet inte lyckats framföra några sakliga eller hållbara skäl för att jag skall uteslutas och att man tycks ha riktat in sig på oss som valt att stå för våra åsikter offentligt, så är det också svårt att undgå misstanken om att det här mest är ett sätt för de socialdemokratiska fackpamparna att skrämma oliktänkande från att engagera sig i den kommande valrörelsen, avslutar Michael Andersson. För vidare information: Michael Andersson Kommunfullmäktigeledamot (Sd) Tel: 0707- 40 15 39 Mattias Karlsson Pressekreterare Tel: 0737-36 66 85 E-post: mattias.karlsson@sverigedemokraterna.se