Sverigedemokraterna tar mandat i Bjuvs kommun

Sverigedemokraternas kommunförening i Bjuv konstituerades under söndagen, sedan Framstegspartiet meddelat att man kommer att ansluta sig till Sverigedemokraterna. Till ordförande för kommunföreningen valdes Framstegspartiets ordförande Allan Jönsson. Därmed har Sverigedemokraterna nu tagit plats i Bjuvs kommunfullmäktige. Framstegspartiets båda ledamöter i Bjuvs kommunfullmäktige kommer från och med nu att arbeta för Sverigedemokraterna. - Det har blivit allt mer uppenbart att Sverigedemokraterna är den enda trovärdiga utmanaren till riksdagspartierna och den nuvarande politiken. Jag hoppas och tror att fler lokalpolitiker kommer att följa mitt exempel och ansluta sig till partiet innan valet i september, säger Allan Jönsson. För vidare information: Allan Jönsson Kommunfullmäktigeledamot Tel: 0704- 90 00 88 Mattias Karlsson Pressekreterare Tel: 0737- 36 66 85 E-post: mattias.karlsson@sverigedemokraterna.se