Sveriges HR Förening #blundarinte - deltar i Musikhjälpen 2017!

Temat för årets Musikhjälpen är ”Barn är inte till salu” - en fråga som Sveriges HR Förening inte blundar för. Under Musikhjälpen 2017 kommer därför Sveriges HR Förening, tillsammans med några av Sveriges främsta talare och profiler, bidra genom att auktionera ut en inspirationsdag fylld av föreläsningar på temat omvärld, mångfald, förändring och ledarskap. Inspirationsdagen går under hashtagen #blundarinte för att påminna oss alla om att vi inte får blunda för de orättvisor som drabbar barn. Det är dags att vi, genom Musikhjälpen 2017, hjälps åt för att fler barn ska få det bättre!

De profiler som bidrar med sin tid och engagemang under Inspirationsdagen #blundarinte är Annika Jankell, Marika Carlsson, Malou von Sivers, Per Schlingmann och Svante Randlert. Även Sveriges HR Förenings generalsekreterare, Manne Didehvar, bidrar med sin berättelse om flykten från det krigshärjade mellanöstern och den tuffa resan till Sverige.

- Som en ung grabb fick jag själv uppleva en hel del svårigheter under flykten från mitt hemland. Därför är det extra viktigt för mig att kunna bidra till en bättre värld för de barn som idag far illa på olika platser runt om i världen. Genom Sveriges HR Förening har vi en fantastisk plattform att utgå ifrån och det känns otroligt bra att de pengar som vi får in genom att auktionera ut vår tid går till Musikhjälpen 2017, säger Manne Didehvar, generalsekreterare för Sveriges HR Förening och initiativtagare till inspirationsdagen #blundarinte.

För Malou von Sivers var det självklart att tacka ja till att medverka på inspirationsdagen #blundarinte när hon fick frågan.

- Jag hade en svår barndom och vet hur avgörande det är för ett barn att få hjälp utanför familjen. Sår läker om man får hjälp.

Budgivningen av inspirationsdagen #blundarinte sker genom en auktion på Tradera som pågår mellan den 11 och 17 december: https://www.tradera.com/item/2805/297273193/-blundarinte-en-inspirationsdag-med-nagra-av-sveriges-basta-talare-

För mer information, kontakta Cecilia Svedhem, Sveriges HR Förening 0708- 64 12 13, cecilia.svedhem@sverigeshrforening.se

• Sociala frågor

• blundarinte
  • musikhjälpen

Sveriges HR Förening - den ideella och oberoende yrkesföreningen för alla som arbetar med HR och personalfrågor.

Cecilia Svedhem

Presskontakt Kommunikations- och marknadsansvarig 08-545 914 64