Påminnelse: Pressvisning Grand Antiques, Millesgården imorgon onsdag

Pressmeddelande   •  Okt 11, 2016 08:00 CEST

Grand Antiques, fyra dagars antikmässa, för första gången på Millesgården, 13 - 16 oktober.

Välkomna på Grand Antiques pressvisning på Millesgården onsdagen 12 oktober kl 13.00. För första gången anordnas biennalen Grand Antiques, Skandinaviens mest exklusiva antikmässa på Millesgården. Nitton av Sverige och Finlands ledande antikhandlare ställer ut i konsthallen och visar upp det främsta inom konst, design och antikviteter.

Vilken plats skulle egentligen kunna vara mera lämplig för en antikmässa? Carl och Olga Milles hem är resultatet av en dedikerad konstnärsgärning och ett livslångt samlande av konstföremål och vackra antikviteter.

Så här fantastiskt kan det se ut hemma hos en familj som verkligen haft känsla för de sköna konsterna! Det är inspirerande för oss alla, säger Jan Ribbhagen med anledning av att antikhandlarnas egna mässa Grand Antiques under fyra dagar gästar Millesgården.

Sofia Silfverstolpe intervjuar Jan Ribbhagen, ny ordförande i Sveriges Konst- och Antikhandlareförening som hälsar alla välkomna, berättar om Grand Antiques och några av mässans absoluta höjdpunkter.

Kaffe, te och hembakat serveras.

Osa gärna till sofia@konstantik.se

Sveriges Konst- och Antikhandlareförening, SKAF, är en branschorganisation för konst- och antikhandlare inom handelsområdena konst, antikviteter och design. Föreningen har 50 medlemmar med säte i Sverige och Finland och är de främsta experterna inom sina respektive områden. Sveriges Konst- och Antikhandlareförening arrangerar vartannat år Skandinaviens ledande antikmässa Grand Antiques, är årligen medarrangör till den stora Antikmässan i Älvsjö och Helsingborg Konst & Antikmässa.

Kommentarer (0)