Skajs Antikhandel utsedd till Årets antikaffär av Collector´s Awards

Skajs Antikhandel har vunnit det fina priset Årets antikaffär av Collector´s Awards, antikbranschens egna Oscarsutdelning. Vinnaren utsågs på Collector´s Awards galamiddag av Antikvärlden, Antikmässan och Collectors Hotels.

Juryn beskriver Skajs Antikhandel med orden "en klassisk antikhandel som har gått mot strömmen. När andra skalat ned har Mikael Skaj växlat upp och expanderat".

Mikael Skaj är fjärde generationens antikhandlare och var med om att flytta verksamheten från Lästmakargatan till ljusa, vackra lokaler på Nybrogatan, granne med Dramaten och Nybroviken. I sortimentet ingår högklassiga svenska antikviteter, möbler, silver, tenn och bronser från 1700-talet fram till cirka 1840. Skajs Antikhandel inkluderar numera samtida måleri och foto i utbudet, något som gör sig bra med klassiska antikviteter och som har förmågan att lyfta en vacker inredning till nya höjder.