Anders Josephsson till Sveriges Träbyggnadskansli

Sveriges Träbyggnadskansli förstärker verksamheten och anställer Anders Josephsson som ansvarig för kommunikation och public affairs.

Anders kommer närmast från Regeringskansliet och en tjänst som politiskt sakkunnig hos tidigare civil- och bostadsminister Stefan Attefall där han arbetat med bostads – och upphandlingsfrågor.

- Träbyggnadssektorn utvecklat nu mycket starkt, och intresset för det moderna industriella träbyggandet ökar – både i Sverige och internationellt. Jag är mycket glad över att Anders med sin gedigna kunskap om bygg- och bostadsfrågor - tillsammans med kompetens inom upphandlingsområdet- vill vara med och driva träbyggandet mot framtiden, säger Susanne Rudenstam, chef för Sveriges Träbyggnadskansli.

- Att bygga fler bostäder, kontor, skolor och broar i trä är bra för klimatet, för de boende, för  sysselsättningen, för variationen på arkitekturen, ja, fördelarna är många. Med vår stolta och drivande träindustri i ryggen har Sverige alla förutsättningar att stärka och utveckla vår position som ledande träbyggarland. Det ska bli roligt att få vara med om den resan, kommenterar Anders Josephsson.

Anders tillträder den 15 juni 2015.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Susanne Rudenstam, chef Sveriges Träbyggnadskansli, 08-762 72 73, susanne.rudenstam@trabyggnadskansliet.se

Sveriges Träbyggnadskansli verkar för att moderna träbyggnader ska användas i högre utsträckning på den svenska byggmarknaden. Vi leder kommunikationsarbetet kring träbyggnadsutvecklingen och erbjuder information, experthjälp och projektstöd till alla initiativ som tas runt om i landet. För byggherreledet och kommuner arrangerar vi träbyggnadsdagar och utbildningar. Kansliets verksamhet sker inom ramen för samarbetet mellan Svenskt Trä (del av Skogsindustrierna) och Trä-och Möbelföretagen (TMF).