Susanne Rudenstam ny chef för Sveriges Träbyggnadskansli

Foto Anna Hållams.

Från och med september är Susanne Rudenstam ny chef för Sveriges Träbyggnadskansli. Susanne har sedan 2006 varit kommunikationschef för Trä- och Möbelföretagen, och har där under många år land annat arbetat med att främja träbyggande såväl som med andra näringspolitiska frågor. Innan dess har hon haft ledande befattningar inom marknadsföring och kommunikation, bland annat inom Bonnierkoncernen.

-  Det träbaserade byggande står inför en intressant utveckling. Nu arbetar vi vidare baserat på de positiva effekter som ett ökat träbyggande ger i form av klimat, kostnadseffektivitet och ökat värdeskapande. Med sin erfarenhet från TMF och den industri som återfinns i träbyggandets frontlinje står Susanne väl rustad att ta över stafettpinnen på Träbyggnadskansliet, säger Mikael Eliasson, direktör på Svenskt Trä.

- Modern träbyggnadsteknik har utvecklats mycket starkt de senaste åren, och det finns en stor potential hos de företag som nu är med och driver utvecklingen. Det ska bli fantastiskt roligt att få vara med och arbeta för en konkurrenskraftig industri som både skapar tillväxt och bidrar till att förnya byggandet, kommenterar Susanne Rudenstam.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Mikael Eliasson, direktör Svenskt Trä, 08-762 72 01, mikael.eliasson@svenskttra.se
Susanne Rudenstam, chef Sveriges Träbyggnadskansli, 08-762 72 73, susanne.rudenstam@trabyggnadskansliet.se

• träbyggnadsteknik
  • träbyggnadsstrategi
  • modernt träbyggande
  • offentliga byggnader
  • samhällsbyggand
  • träindustr

erbjuder information, experthjälp och projektstöd till alla initiativ som tas runt om i landet. För byggherreledet och kommuner arrangerar vi träbyggnadsdagar och utbildningar. Kansliets verksamhet sker inom ramen för samarbetet mellan Svenskt Trä (del av Skogsindustrierna) och Trä-och Möbelföretagen (TMF). www.trabyggnadskansliet.se