Ny marknadschef och försäljningschef på Sveriges Annonsörer

Intresseorganisationen Sveriges Annonsörer omorganiserar och stärker sin organisation. Ny marknadschef blir Ulf Hermansson Samell, idag chef för utbildningar och event. Samtidigt anställs Johan Gahlin som försäljningschef.

Årsskiftet 2014/2015 rekryterades Ulf Hermansson Samell som innan dess var marknadschef för flygbolaget SAS i Sverige, till Sveriges Annonsörer där han fick rollen som utbildnings- och eventchef.

Nu slås avdelningarna event och marknad ihop till en på Sveriges Annonsörer och Ulf Hermansson Samell tar rollen även som marknadschef på intresseorganisationen.

– För att bli än mer snabbrörliga tror vi att det är viktigare än någonsin att jobba integrerat och över gränserna externt såväl som internt. Det här är en del i vårt ständiga förändringsarbete i att kunna ge mesta möjliga nytta för våra medlems­företag, säger Ulf Hermansson Samell.

Sveriges Annonsörer stärker också upp på säljfronten och som ny försäljningschef rekryteras Johan Gahlin. Johan Gahlin har en lång och gedigen erfarenhet från branschen och mellan 1999 till 2010 jobbade han som vd på Stormarknadspress. Han har även ett förflutet från Talentum Media där han varit försäljningsdirektör.

– Det ska bli utmanande och inte minst roligt att få vara med att stötta våra medlemmar, inte minst i dessa förändringens tider där förutsättningarna förändras i hög hastighet. Hoppas och tror att min mångåriga erfarenhet som representant på andra sidan bordet kan förstärka det kompetenta teamet hos Sveriges Annonsörer, säger Johan Gahlin.

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:
Tero Marjamäki, pressansvarig Sveriges Annonsörer, 0736 53 71 36, tero@annons.se