Svenska Mästare i Ekonomi 2013 har korats!

Närmare 300 av landets bästa och mest engagerade ekonomstudenter samlades i Halmstad 16-19 maj med syfte att kora Svenska Mästarna i Ekonomi 2013.

Efter en spännande och jämn final på Halmstad teater vann Handelshögskolan i Stockholm tätt följda av de andra finallagen Lunds Universitet, Umeå Universitet samt Linneuniversitetet i Växjö. De tävlande från Handelshögskolan i Stockholm var Nicolaj Zadruzuy, Erik Östgren och Pontus Andersson, stort grattis till vinsten och den prestigefyllda titeln ”Svenska Mästare i Ekonomi” och 60 000 kronor.

Förutom tävlingen har de närmare 300 ekonomstudenter som varit deltagare under konferensen bland annat upplevt givande föreläsningar med Fredrik Hagenius, Hanna Wekell, Jenny Collén Gustafsson och Navid Modiri, vilka det riktas ett stort tack till. Nordea, Grant Thornton samt Civilekonomerna, konferensens samarbetspartners, har haft samarbetsaktiviteter med deltagarna samt förgyllt en av kvällarna med aktiviteter i nätverkandets tecken, ett stort tack riktas även mot dessa. Deltagarna har fått uppleva ett Halmstad från sin bästa sida under tre fantastiska sommardagar, med bankett på Tylöhus som avslutade konferensen på lördagskvällen.

S.E.R.O. (Sveriges Ekonomföreningars Riksorganisation) samt Eurekha (Ekonomföreningen i Halmstad) vill passa på att tacka alla som vart delaktiga och gjort SM i Ekonomi 2013 möjligt.

Vid frågor, besök www.smiekonomi.com eller kontakta:

Ulrika Johansson
Marknadsföringsansvarig
0738 - 050 038
ulrika@smiekonomi.com

Frida Eklöf Wallsbeck
Marknadsföringsansvarig
0737 - 600 804
frida@smiekonomi.com

SM i Ekonomi finns även på Facebook; www.facebook.com/smiekonomi.

Om SM i Ekonomi

SM i Ekonomi är en prestigefylld lagtävling i ekonomi samt en konferens som är instiftad av Sveriges Ekonomiföreningars Riksorganisation (S.E.R.O.). I samband med tävlingen hålls en konferens för landets främsta och mest engagerade ekonomstudenter.

Arrangörer

SM i Ekonomi 2013 anordnas av Eurekha, Ekonomföreningen vid Högskolan i Halmstad i samarbete med S.E.R.O.. I årets projektgrupp sitter tolv ekonomistudenter från Högskolan i Halmstad som sedan oktober och framåt arbetar ideellt med projektet.

• civilekonomerna
  • grant thornton
  • s.e.r.o.
  • sveriges ekonomföreningars riksorganisation
  • nordea
  • handelshögskolan i stockholm
  • universitet

Sveriges Ekonomföreningars riksorganisation (S.E.R.O.) är sedan 1975 en paraplyorganisation
för ekonomföreningar och -kårer. Vårt mål är att öka de svenska ekonomstudenternas
konkurrenskraft på arbetsmarknaden. Vi ska vara en resurs för våra medlemmar samt på ett
nationellt plan driva utbildningspolitiska frågor gentemot beslutsfattare.

Sofia Pernbrink

Presskontakt Marknad- och kommunikationsansvarig 070- 703 59 43