Heidi Stensmyren föreslås till styrelsen i Folksam Sak

Valberedningen i Folksam Sak har nominerat Heidi Stensmyren till ledamot i styrelsen. Beslutet fattas på den ordinarie bolagstämman den 20 april 2017.

Som medlem i Läkarförbundet har du ett eller flera erbjudanden som tagits fram i samarbete med Folksam Sak. Antingen ingår försäkringarna i ditt medlemskap - eller så får du ett extra förmånligt pris.

- Jag är glad och hedrad över att ha blivit nominerad till styrelsen i ett försäkringsbolag som rör så många människor. Folksam försäkrar nästan varannan svensk och har hand om pensionen för nära två miljoner individer, säger Heidi Stensmyren.

Folksam ömsesidig sakförsäkring är ett ömsesidigt försäkringsbolag. Det innebär att bolaget ägs av sina försäkringstagare. Försäkringstagarna har inflytande i form av rösträtt, yttranderätt och förslagsrätt på stämman.

Valberedningens förslag till styrelse

Förutom Heidi Stensmyren föreslår valberedningen följande personer till styrelsen i Folksam Sak: Karl-Petter Thorwaldsson, ordförande, Eva Nordmark, Ulf Andersson, Björn Eriksson, Anders Lago, Leif Linde, Bo Jansson, Malin Ackholt, Helena Liljedahl, Patrik Nygren och Pia Carlsson Thörnqvist. De fyra senare är aktuella för nyval, övriga personer för omval.

• Hälso-, sjukvård