Makalösa Föräldrar i Växjö

I Växjö har man nu bildat en lokalförening för ensamstående föräldrar, Växjö Makalösa Föräldrar, med Sara Andersson som ordförande.
Hit kan man vända sig om man vill träffa andra ensamstående föräldrar och barn för att hitta på olika aktiviteter tillsammans. Det kan handla om mötesträffar i lekparken, läger och samtalsgrupper.

Sara Andersson nämner också att styrelsen vill skapa bättre förutsättningar för ensamstående genom att driva tex "Nattis"-frågan som är stor i Växjö. En mamma berättar att hon fick tacka nej till ett jobb för att kommunen inte kan erbjuda barnomsorg på obekväm arbetstid i den utsträckning som behovet finns.

Man vill också skapa samarbete med bland annat kommunen för att få fram den ensamståendes röst och behov i samhället.

Gå gärna med i Växjö Makalösa Föräldrars Facebook-grupp. Där finns mer information om aktiviteter som är på gång.

Catarina Danso

Sveriges Makalösa Föräldrar