Årets Marknadschef 2015

Årets Marknadschef 2015 är Catarina Falkenhav på ABBA The Museum.

Catarina Falkenhav fick utmärkelsen under Tendensdagen 15 oktober med motiveringen:

Tydlig, entusiasmerande, kreativ och med en klockren känsla för de bästa idéerna. Lovorden haglar när kollegorna beskriver vår vinnares ledaregenskaper. Resultaten talar också sitt tydliga språk. Alla uppsatta mål har uppnåtts med råge, och Stockholm har på kort tid fått en av Skandinaviens mest omtalade turistattraktioner. The winner takes it all! Årets Marknadschef 2015 är Catarina Falkenhav på ABBA The Museum.

Årets Marknadschef baseras på fem kriterier som varit ledstjärnor i juryns arbete:

Affärsresultat, Ledarskap, Personlig prestation, Företagets varumärke samt Etik och moral.

I årets jury ingick Aje Stenbeck, affärsområdeschef Inhouse, Désirée Maurd, grundare Juno PR, Jonas Dahlquist, vd Starcom, Lina Söderqvist, marknadschef Åhléns och Årets Marknadschef 2014, Eva-Li Gonner, affärsområdeschef DN, Anna Sjöberg, vd Det, samt Fredrik Svedjetun, chefredaktör Dagens Media

Juryns ordförande är Francesca O'Brien Apelgren, vd Sveriges Marknadsförbund och Marknadsföreningen i Stockholm.

Samtliga finalister till Årets Marknadschef 2015 var:

Caroline Rudbeck, Dustin, Mats Eliasson, Samhall, Catarina Falkenhav, Abba The Museum, Magnus Ribbeklint, Warner Music Sweden och Mattias Zingmark, Kolmården

Årets Marknadschef 2015 delas ut av Marknadsföreningen i Stockholm tillsammans med Sveriges Marknadsförbund. De bägge är arrangörer av Tendensdagen, ett årligt heldagsevent inom marknadsföring, kommunikation och media som i år gick av stapeln på Oscarsteatern 15 oktober.

• tendensdagen
  • marknadschef