Sveriges Marknadsförbund kartlägger marknadsföringsforskare på ny hemsida

Sveriges Marknadsförbund lanserar nya hemsidan som en naturlig del av vår satsning på att göra kunskap och information ännu mer lättillgänglig för våra medlemmar.

Bland annat är detta nytt:

• en unik satsning och kartläggning av svenska forskare inom marknadsföringsområdet. En fantastisk källa till kunskap
  • här kommer du också att hitta Månadens forskare-seminarierna som filmas och läggs ut
  • en modernisering av vår bokhandel, Den enda bokhandeln helt fokuserad på marknadsföringslitteratur. Allt du borde läsa samlat lättillgängligt på ett ställe
  • enklare åtkomst till nyheter, trendspaningar, analyser och artiklar
  • integration till sociala medier. Webben blir en naturlig knutpunkt för våra kommunikationskanaler och ger en större möjlighet till interaktion och dialog
  • modernare sajt som bättre speglar vår verksamhet, vad vi gör och vilka vi är.

- Förbundet är ett unikt nätverk av marknadsförare från alla branscher över hela landet, säger Jan Fager, vd på Sveriges Marknadsförbund. Nu har vi en mötesplats på nätet också och det känns otroligt kul att få visa allt det som marknadsförbundet gör.

- Det är jätteroligt att få förtroendet att göra om sajten som hundratals marknadsförare runt landet vänder sig till för kunskap och inspiration. Att vi dessutom fått chansen att visa vad våra nyanställda Hyper Island-kreatörer kan leverera gör det naturligtvis extra roligt, säger Hans Sydow, vd på Saatchi & Saatchi.

- Utmaningen var att använda en smart kombination av kostnadseffektiva verktyg, för att verkligen visa vad man kan åstadkomma med små medel och samtidigt signalera att Sveriges Marknadsförbund hänger med i de senaste teknikerna, säger Erik Hiort af Ornäs och Anders Ekman, kreatörer på Saatchi & Saatchi. Vi är nöjda med att ha hittat ett balanserat, modernt och intuitivt gränssnitt för att kunna lyfta fram den mängd av information och kunskap som sajten innehåller.

För ytterligare information kontakta, Jan Fager på Sveriges Marknadsförbund, tel 08-21 58 63, 0703 92 34 44.

• sociala medier

Sveriges Marknadsförbund är en intresseorganisation som arbetar för effektiv och etisk marknadsföring. Förbundet bevakar allt från internationella trender till svensk lagstiftning, ger råd, utbildar, främjar spännande forskning, förmedlar viktiga erfarenheter och bildar opinion. Marknadsförbundet är även remissinstans i lagstiftningsfrågor samt deltar i samordningen av marknadsekonomutbildningen i Sverige och EU. I Sveriges Marknadsförbund finns idag ca 900 företagsmedlemmar och 30 lokala marknadsföreningar med ca 8000 medlemmar.www.svemarknad.se