Nyhet -

Sveriges Skolledarförbunds kampanj ”Jag är skolledare – en av Sveriges viktigaste chefer” fortsätter. Nu med fullt fokus på Din lön 2014.

Vi startar den 3 februari, officiellt arbetet inför skolledarnas löneöversyn 2014.
Syftet är att vi - på alla nivåer i förbundet - ska arbeta för att höja skolledarlönerna i Sverige. Vi kommer under våren att ge råd och stöd både till lokala förtroendevalda men också till den enskilda skolledaren som ska förhandla sin lön.

Vårt valmanifest tar upp skolledarlöner som en viktig förutsättning för att skapa ett hållbart ledarskap i förskola/skola. Budskapet i manifestet när det gäller lön, är viktigt för att höja lönerna för Sveriges skolledare. Här kan du läsa om förbundets syn på skolledarlönerna.

Idag debatterar förbundsordförande Matz Nilsson skolledarnas löner i Dagens Samhälle. I debattartikeln efterlyses nu modiga huvudmän, chefer, fackliga förtroendevalda och enskilda medlemmar, som vågar utnyttja möjligheterna att behålla och rekrytera nya kompetenta skolledare med hjälp av våra moderna processlöneavtal.

På vår hemsida presenteras ett stort antal verktyg för våra medlemmar och fackliga förtroendemän i det viktiga arbetet inför löneöversynen 2014.