Pressinbjudan: Ansvarskonferens i Malmö

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2015 08:00 CET

Välkomna till Ansvarskonferens i Malmö

Nu arrangerar Sveriges Skolledarförbund Ansvarskonferens, för första gången i Malmö.

Gustav Fridolin, MP, Camilla Waltersson Grönvall, M, utbildningspolitisk talesperson och ledamot av utbildningsutskottet, Rose-Marie Karlsson, nämndordförande för Förskolan i Malmö, Andreas Schönström, nämndordförande för Arbetsmarknads-, gymnasie- och vuxenutbildningsnämnden, Anders Rubin, Grundskolenämnden, Johan Olsson (M), samt Marcus Strömberg, vd Academedia, diskuterar tillsammans med förbundsordförande Matz Nilsson och några rektorer om hur ansvaret för barns och elevers utveckling och resultat ser ut, och framför allt kan bli bättre, både i Malmö och i landet i stort?

Tid: tisdagen den 10 mars 13.30-17.00

Plats: Malmö latinskola, nya aulan, ingång från Drottninggatan 22.

Kontakt:
Förbundsordförande Matz Nilsson 0703-32 53 99.

Media mycket välkomna!

Sveriges Skolledarförbund är ett fack- och yrkesförbund som är anslutet till Saco. Bland förbundets drygt 7 000 medlemmar arbetar de flesta inom det kommunala skolväsendet som förskolechefer, rektorer eller förvaltningschefer, men också inom myndigheter och i privat verksamhet. Gemensamt är att de är chefer, verksamma inom utbildningsområdet.

En förutsättning för en konkurrenskraftig skola är att det finns en bra ledare som har en övergripande helhetssyn över skolans verksamhet. I skolan är rektor den ledaren.