Mikael Dugge in i styrelsen för Sveriges Bryggerier

Vid Sveriges Bryggeriers styrelsemöte 17 mars valdes två nya medlemmar in i föreningen: Nya Carnegiebryggeriet och CAP Brewery.

Mikael Dugge Engström, vd för Dugges Ale- & Porterbryggeri, valdes också in som ordinarie ledamot i Sveriges Bryggeriers styrelse vid årsmötet.

Övriga styrelseledamöter:
Paul Bergqvist, oberoende ordförande
Peter Bronsman – vd Kopparbergs Bryggeri
Fredrik Spendrup – vd Spendrups
Henrik Dunge – vd AB Åbro Bryggeri
Mark Jensen – vd Carlsberg Sverige
Carl Krönlein – vd Krönleins Bryggeri
Peter Bodor – PA Coca-Cola Enterprises Sverige

Under kvällen firade Sveriges Bryggerier 130-årskalas på Münchenbryggeriet. Se fler bilder, och följ Sveriges Bryggerier på Facebook

www.sverigesbryggerier.se

Sveriges Bryggerier är Bryggareföreningen, Sveriges äldsta branschorganisation.Vi representerar ölbryggerierna, cider-, vatten- och läsktillverkarna och bidrar till mer än 60 000 jobb i Sverige. I styrelsen för Sveriges Bryggerier sitter representanter för Carlsberg, Spendrups, Åbro, Kopparbergs och Coca-Cola.