"Det behövs fler oheliga allianser i tidskriftsvärlden"

Idag släpps avsnitt 5 av Tidskriftspodden – med Helle Klein, chefredaktör på Dagens Arbete och Karin Lennmor, chefredaktör på Svensk Damtidning. Två mediedrottningar, som i avsnittet slår ett slag för flera oväntade och oheliga allianser i branschen.

Helle och Karin gick i vintras ut och sa att de skulle starta en ny podcast. ”Vi tar över där Mattsson och Helin slutar”, sa Karin till Resumé. Men någon podcast har det inte blivit. Tidskriftspodden sammanförde ”Industrin & Monarkin” och frågade – Vad hände?

Tidskriftspodden erbjuder aktuella och nyttiga inblickar från tidskriftsvärlden. Podcasten riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort. Tanken är att lyssnaren ska få en snabb och initierad inblick i de hetaste branschfrågorna.
Tidskriftspodden finns att ladda ner via iTunes. Enklast är att söka efter podcasten i din podapp och ladda ner till din smartphone.

- Tidigare avsnitt:
#1: Kerstin Neld