Veteranmarschens start och mål 2015 avgjorda

Nu är det klart att Veteranmarschen 2015 kommer att genomföras i Mälardalsområdet, med start vid Örebro slott och målgång vid Stockholms slott. Veteranmarschen anordnas varje sommar för att uppmärksamma Sveriges alla civila och militära veteraner.

Veteranmarschen har blivit ett av Sveriges Veteranförbund Fredsbaskrarnas mest populära arrangemang. I somras pågick vandringen i 12 dagar från Hindås till Örebro. Över 500 personer gick tillsammans de 32 milen för visa att veteraner ställer upp för och hjälper varandra och för att återuppleva gemenskapen från utlandsinsatsen.

30 mil på 9 dagar
Den 14 augusti startar Veteranmarschen 2015. Exakt rutt är ännu inte bestämd, men vandringen kommer gå cirka 30 mil ”från slott till slott” – start vid Örebro slott och målgång 22 augusti vid Stockholms slott.

– Vi genomför Veteranmarschen för att uppmärksamma och hedra Sveriges alla civila och militära veteraner, säger Anders Ramnerup, generalsekreterare på Sveriges Veteranförbund Fredsbaskrarna. Det är också ett sätt att låta veteranerna synas i samhället, och deltagarna får otroligt mycket uppskattning på vägen. Det gör det lätt att förstå att arrangemanget har blivit så populärt på så kort tid, avslutar Anders Ramnerup.