Swecamp inleder samarbete med matkasseföretaget Middagsfrid

Nu blir det möjligt att få middagsfrid även på semestern. Middagsfrid, världens första matkasseföretag, inleder ett samarbete med Swecamp, Sveriges största kedja för camping och utomhusupplevelser. I ett första steg kommer Swecamps gäster på Flottsbro, i Huddinge, erbjudas beställa Middagsfrids kassar direkt till anläggningen. Därefter är planen att rulla ut erbjudandet till Swecamps övriga anläggningar i Sverige.

Gästerna erbjudas nu valmöjligheten att äta i restaurangen eller laga en egen måltid i stugan, husbilen eller husvagnen. Mat som man köper på egen hand eller en matkasse med god, hälsosam och ekologisk mat levererad direkt till boendeenheten.

-”Hittills har vi i huvudsak haft fokus på vardagsmat, men maten är ju en viktig del även under semestern. Vi ser fram emot att kunna inspirera människor till att äta gott och hälsosamt mat även under den tiden. Att det just är Swecamp vi inleder samarbetet med känns extra roligt, då anläggningarna precis som vi säljer upplevelser. I vårt fall kulinariska och i deras fall semesterupplevelser", säger Martina Nyman, marknadschef på Middagsfrid.

-"Till en början kan matkassen beställas till Flottsbro i Huddinge men inom snar framtid hoppas vi kunna erbjuda matkassar till alla Swecamps anläggningar. Det är en service vi ser fram emot att erbjuda våra gäster, oavsett om man bor hos oss när man reser i tjänsten eller under semestern”, säger Emma Hermansson kommunikatör för Swecamp.

Matkassen levereras till Flottsbro på måndagar mellan 17-22 hela året och beställningen behöver göras senast söndagen en vecka innan ankomst. Matkassen beställs på swecamp.se där sex stycken matkassar finnas att välja mellan.

Kontaktpersoner Middagsfrid:
Martina Nyman, marknadschef; martina.nyman@middagsfrid.se, 070-7424043

Kontaktpersoner Swecamp:
Emma Hermansson, kommunikatör, emma@swecamp.se, 072-2170404

Om Middagsfrid:
Kicki Theander, grundare av Middagsfrid, revolutionerade den svenska matbranschen när hon 2007 introducerade konceptet hemleverans av färdigplanerade matkassar med recept till dörren. Med Kickis passion för riktigt bra mat, var – och är - drivkraften att hjälpa familjer att laga god och hälsosam mat i vardagen. Med fokus på råvaror som är färska, tillsatsfria, ekologiska och klimatsmarta, specialskrivs och provlagas alla recept i företagets provkök. Middagsfrid har verksamhet i över 70 av Sveriges kommuner samt i Tyskland och Belgien. Middagsfrid rankades 2012 som ett av de tre svenska företag som påverkar världen mest, tillsammans med Spotify och Skype och vår matkasse finns utställd på Tekniska museet, bland andra betydelsefulla innovationer.

Mer information finns på www.middagsfrid.se.

Om Swecamp:
Swecamp är Sveriges största kedja med anläggningar för camping och utomhusupplevelser, 15 helårsöppna och unika anläggningar från norr till söder.

Hos Swecamps anläggningar bor och lever du i naturnära miljöer som ger ny energi och minnesvärda stunder tillsammans. Vi vill vara en del av din utomhusupplevelse och vi vill att du återkommer till våra anläggningar - om och om igen. Oavsett om du är hos oss som semesterfirare, livsnjutare eller konferensgäst.

Mer information finns på www.swecamp.se.