Pusskonst på Arlanda på Alla Hjärtans Dag

Pusskonst på Arlanda på Alla Hjärtans Dag

Den amerikanska konstnärinnan Natalie Irish visar upp sin konstform Art of Kissing på Stockholm Arlanda Airport. Med hjälp av läppstift pussar hon fram sina motiv på canvasen och Alla Hjärtans-dagen till ära är motivet rosor i olika färgskiftningar.  Arlandas resenärer kan följa hur Natalie Irish konstverk växer fram på plats i taxfree-butiken i Terminal 5 mellan kl 15-18 idag.

När konstverket är färdigställt kommer det att skänkas till Röda Korset för försäljning. Röda Korset, som är en samarbetsorganisation till Swedavia, har idag även en pop up  butik på Arlanda.

Arrangörer är Swedavia tillsammans med The Nuance Group som driver flygplatsens taxfree-butiker.