Ytterligare Dreamliner till Arlanda

Nyhet  •  2013-06-10 15:03 CEST

Qatar Airways kommer från och med den första augusti trafikera sträckan Stockholm Arlanda Airport till Doha varje dag med en Dreamliner 787. Sedan tidigare har Norwegian och Thompson Airways annonserat om att inleda trafik med det omtalade flygplanet. Qatar Airways flyger till över 100 destinationer och blev 2011 framröstat till Årets flygbolag  av branschorganet Skytrax. Doha, vilket är navet för flygbolagets verksamhet, erbjuder också resenärer en attraktiv plattform för vidare destinationer i Asien, Afrika och Australien.

-  Minst lika viktigt som att attrahera nya direktförbindelser är att utveckla de befintliga. Vi är därför oerhört stolta och glada att vi lyckats attrahera ytterligare en aktör att utveckla sin verksamhet hos oss, säger Kjell-Åke Westin flygplatsdirektör Stockholm Arlanda Airport.

Mer information avseende Qatar Airways Boeing 787 Dreamliner: http://www.qatarairways.com/ae/en/boeing-787-dreamliner-at-a-glance.page

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom