Victoria's Secret öppnar i Sverige

Victoria's Secret öppnar i Sverige

Det världsberömda underklädesföretaget Victoria's Secret öppnar sin första butik i Sverige på Stockholm Arlanda Airport imorgon lördag den 6 april. Den kommer att finnas innanför säkerhetskontrollen på Terminal 5 och är en Beauty & Accessories-butik som är inriktad på skönhetsprodukter och accessoarer. Resenärer kan nu shoppa legendariska Victoria’s Secret-produkter som parfymen Bombshell och vårens nya doft Sexy Little Things Heartbreaker.

Victoria's Secret har funnits i 35 år och har över 1 000 butiker världen över. Varje år arrangerar företaget sin påkostade modeshow som ses av kändisar på front row och miljoner människor framför tv:n. Victoria’s Secret har hittills inte haft några butiker i Sverige men varumärket är välkänt bland svenskar, bland annat tack vare att flera svenska supermodeller som Caroline Winberg, Elsa Hosk och Frida Gustavsson har gått deras visningar.

– Det känns otroligt kul att vi är först med Victoria's Secret i Sverige. Vi har under de senaste åren arbetat hårt för att höja Arlanda som shoppingdestination för att möta det ändrade beteendet hos våra resenärer. Att ytterligare ett internationellt premiumvarumärke nu väljer att etablera sig hos oss visar att vi är på rätt väg. Victoria’s Secret-butiken är spektakulär och inspirerande vilket tilltalar både svenska och internationella resenärer, säger Roel Huinink, VD på Arlanda Schiphol Development Company AB, som ansvarar för utveckling av butiker, restauranger och kommersiell service på Stockholm Arlanda Airport och Göteborg Landvetter Airport.

Butiken är 109 kvm stor och erbjuder väskor, plånböcker, scarfs, ett urval av trosor i flertalet modeller med olika färger och tryck, parfymer och hudvårdsprodukter som body lotions, handkrämer och kroppssprayer från bästsäljande VS Fantasies-serien, samt resebetonade artiklar som passfodral och resväskor.

Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 11 flygplatser i hela Sverige. Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Koncernen omsätter cirka 5 miljarder kronor per helår och har 2 600 medarbetare.

ASCD, Arlanda Schiphol Development Company AB, har som uppdrag att driva och utveckla den kommersiella utvecklingen inom retail, F&B och kommersiell service på Stockholm Arlanda Airport och Göteborg Landvetter Airport. ASDC ägs till 40 procent av Schiphol Group Amsterdam och 60 procent av koncernen Swedavia.

Presskontakt Tf Presschef - Acting Head of Media Relations Press och Media 010-109 01 00