Långa köer i Göteborgs hamn

Med hänsyn till den rådande situationen på APM Terminals i Göteborg har vi för närvarande en trafiksituation som är helt utom vår kontroll. APM har genomfört ett byte av sitt IT-system vilket medför extremt långa köer ut och in på terminalen. Situationen är extrem och informationen från APM är mycket begränsad. Det finns idag tyvärr inte någon tillgänglig information om när de bedömer att situationen skall vara under kontroll och hanteringen åter i normal drift.

Vi vill därför informera er om att Swedebridge AB inte kan ansvara för eller acceptera några extra kostnader för terminal- eller container hyror som uppstår under perioden då detta är en extra ordinär situation helt utom vår kontroll.

Swedebridge står i tät dialog med våra underleverantörer för att få information och besked till er och vi gör vårt yttersta för att våra kunder skall påverkas så lite som möjligt.

Har ni några frågor kring ovanstående är ni välkomna att kontakta oss.

• Frakt, transport

• sjöfrakt
  • apm terminals
  • import/export

• Göteborg

Med vår bredd och erfarenhet, våra rutiner och agentnät är Swedebridge den kompletta speditören som smidigt kan integreras i din verksamhet.

Joachim Steivik

Presskontakt VD 033-151891