Sweden Hotels Awards 2016 - nomineringar Sociala Medier 2016

Priset "Sociala Medier 2016" tilldelas det hotell inom Sweden Hotels som lyckats bäst i sin satsning på sociala medier. Nominerade hotell finns på följande orter: Simrishamn, Västervik, Kungälv och Karlskrona.

Proffsig och aktiv närvaro på sociala medier är en viktig del i att bygga sitt varumärke. Därför delar Sweden Hotels varje år ut priset Årets Sociala Medier för att uppmuntra hotellen i kedjan att ha med sociala medier i sin marknadsstrategi. Priset "Sociala Medier 2016" tillfaller det hotell som bäst lyckats i sin satsning på sociala medier, och baseras på hotellets aktiva närvaro på Facebook, Instagram, Twitter och Google+.

Följande hotell är nominerade:

• Hotel Svea i Simrishamn
  • Centralhotellet i Västervik
  • Hotell Fars Hatt i Kungälv
  • Hotell Conrad i Karlskrona

Vilket hotell som vinner Sociala Medier 2016 avslöjas under Sweden Hotels Gala 2016, som går av stapeln på Lilla Nova Arena i Trollhättan, söndag 11 september 2016. Pressrelease går ut så fort som möjligt därefter.

• awards
  • sweden hotels gala