Hotel Maria bygger till!

… Expresstelegram från en nu välkänd gränd mitt i ”sundets pärla”. Nu växer vi!

- Vi köpte nyligen restaurangen bredvid – nämligen Hjalmars Kök, då möjligheten uppstod. Vi har länge strävat emot att skapa en mysig tillvaro, inte minst i vår restaurangdel där temat är tapas. På bara det sista året så har vår restaurang vuxit kraftigt i popularitet och fått allt fler bokningar och matgäster vilket gjort att vår nuvarande restaurangdel inte räcker till, säger My Åkesson – Hotellchef på Hotel Maria i Helsingborg.

Agneta Lillie Von Rosen är spänd inför framtiden: - ingen är gladare än vi och vi ser det som en rolig och spännande utmaning att nu få växla upp restaurangen med denna ombyggnad som nu skett i det som tidigare varit Hjalmars Kök. Vi kommer även att lägga vår entré och reception här vilket vi strävat efter i några år för att lättare anpassa vår service efter gästernas behov. Men givetvis behåller vi den mysiga innergården också! Kort och gott så kommer man kunna sitta både inne och ute samt vid innergården när blåsten gör sig hörd och synlig.

Eva Palmgren, VD för Sweden Hotels är också väldigt glad och stöttande: - med åren som gått så har vi fått många glada ambassadörer för Hotel Maria som ingår i Sweden Hotelskedjan. Vi är så glada för alla satsningar som görs runt om i landet och Maria är ju verkligen en pärla vid sundet.

En av dessa ambassadörer är Sverigeaktuella Ebbot Lundberg som även var med i den senaste säsongen av ”så mycket bättre”. Ebbot har fått verkligt tycke för hotellet och var förste man på att skicka lyckönskningar!

Vi hoppas att så många som möjligt likväl nya men också återkommande tar tillfället i akt att komma in och prova vårmenyn, titta på den nya delen ja, eller bara säga hej – säger My Åkesson och ler stort.

För intervju, pressbilder, pressfrågor mm vänligen kontakta My Åkesson på 042-24 99 40.

Med hjärtliga hälsningar från Agneta och mig med personal,

My Åkesson
Hotellchef