Hotell Nordic Lund utsett till Sweden Hotels Rookie 2016!

Hotell Nordic Lund är ÅRETS ROOKIE 2016! Hotellet har tagit Lund med storm och ligger på topp i alla mätningar av gästnöjdhet och kundbetyg på internetsajter. Med ett nytt fräscht hotell mitt i centrala Lund, ett tydligt koncept och riktigt hög servicenivå vinner Hotell Nordic Lund priset Årets Rookie 2016.

Hotel Nordic Lund – Sweden Hotels är ett hotell mitt i det historiska Lund där man har månat om att bevara husens kulturhistoriska värden. Exempelvis blev originalskorstenen en unik detalj i flera av rummen, liksom de gamla bevarade bjälkarna när man 2015 renoverade de historiska byggnaderna från sent 1700-tal.

-Att bo på Hotell Nordic Lund är så mycket mer än en skön säng, en vällagad frukost och ett bra läge – hos oss vet du nämligen aldrig vad som döljer sig under golvtiljorna, bakom takbjälken eller i de vindlande gångarna. Är du ute efter en god historia har du med andra ord hamnat helt rätt säger ägarna Jove Tanski,, Rodrigo Sanchez och Jorge Frenk.

-Att bli utsedd till Årets Rookie är fantastiskt roligt och vi är glada och oerhört stolta över detta pris som visar att vi på en kort tid satt vårt fina hotell på kartan, fortsätter de.

- Hotell Nordic Lund är en riktig pärla i Sweden Hotels, och att hotellet på kort tid blivit oerhört populärt och får höga betyg av våra gäster är ett bevis på att ägarna tillsammans med personalen lägger ner sin själ i verksamheten, och det vill vi premiera, säger Jenny Bänsch-Larsson, styrelseordförande i Sweden Hotels.

Priset delades ut i samband med Sweden Hotels Awards som i år hölls i Trollhättan. Över 100 glada hotellmänniskor och samarbetspartners samlades för att dels förkovra sig, dels träffas och göra affärer. På kvällen delades priserna ut och vinnarna hedrades med specialdesignade glasskulpturer formgivna av glaskonstnären Dennis Westholm, från Westholms Glasstudio i Kalmar.

Motivering: Hotellet har tagit Lund med storm och ligger på topp i alla mätningar av gästnöjdhet och kundbetyg på internetsajter. Med ett nytt fräscht hotell mitt i centrala Lund, ett tydligt koncept och riktigt hög servicenivå vinner Hotell Nordic Lund priset Årets Rookie 2016.

• sweden hotels gala
  • mysiga hotell
  • personliga hotell
  • awards