Sweden Hotels får äntligen ett medlemshotell i Stockholm

Sweden Hotels välkomnar nu sitt första medlemshotell i Stockholm. Det är anrika Hotell Zinkensdamm på Södermalm som valt att bli medlemmar i hotellkedjan. Ett hotell i huvudstaden har länge varit efterfrågat bland stamgästklubbens medlemmar och inte minst bland kedjans 40-tal medlemshotell.

Sedan den 17 oktober vajar Sweden Hotels varumärke återigen i Stockholms innerstad. Hotell Zinkensdamm är en efterlängtad ny medlem i Sweden Hotels, som länge saknat en närvaro i den viktiga Stockholmsregionen.

Hotell Zinkensdamm är ett personligt affärshotell med ett unikt läge på Södermalm – centralt bland pubar, restauranger, shopping och kultur men ändå lugnt och grönt med stora parker och promenadstråk nära inpå. Hotellet har ett 90-tal rum, goda konferensmöjligheter, restaurang, café och bar. Sommartid lockar utomhusserveringen. Hotell Zinkensdamm är stjärnklassade 3-stjärnigt superior.

”Sweden Hotels är ett bra och välkänt varumärke som vi är glada att förknippa vårt hotell med”, säger Helene Beer, VD på Hotell Zinkensdamm. Helene tillägger: ”Dessutom har kedjan ett starkt stamgästprogram. Vi tilltalades också av att konceptet är enkelt och flexibelt, inte lika hårt styrt som hos många andra hotellkedjor”.

Hotellkedjan Sweden Hotels har vuxit med sex hotell hittills i år, och ytterligare minst fyra hotell är klara för medlemskap under de närmaste månaderna. Numera kan affärshotellskedjan också räkna in slott och herrgårdar i sitt utbud.

”Äntligen! Vi är fantastiskt glada över att få välkomna Hotell Zinkensdamm till Sweden Hotels”, säger Eva Palmgren på Sweden Hotels. ”Vi har lyckats mycket väl med hotellrekryteringen i år”, fortsätter Eva, ”och när vi nu kan erbjuda personliga och unika hotell i alla storstadsregioner är jag övertygad om att antalet medlemshotell kommer att öka rejält framöver.”

Den 1 november välkomnar hotellkedjan dessutom två Göteborgshotell till kedjan.

• stamgästprogram
  • personliga hotell
  • eva palmgren
  • helene beer
  • zinkensdamm
  • nya hotell

• Stockholm

Sweden Hotels är den personliga hotellkedjan – Hotels with a Personality! Kedjan är i stark tillväxt med tre- och fyrstjärniga hotell spridda över hela landet, samt ett slott i Frankrike. Samtliga hotell är privatägda, och upplevelsen på plats skall ge det där lilla extra som bara ett personligt, privatägt hotell kan ge. Kedjans målsättning är att vara landets bästa och mest personliga hotellkedja. Sweden Hotels tillhandahåller stamgästprogrammet Gästklubben, inköpsavtal, ett välkänt varumärke, gemensam marknadsföring och flera bokningskanaler för en internationell närvaro. Hotellkedjan samarbetar med Akzent Hotels, med ett hundratal privatägda hotell i Tyskland, Schweiz och Österrike, Villa Quaranta Park Hotel utanför Verona i Italien samt Blue Dream Resort i Brasilien. Hotellkedjan stöder Ngamwanza Children Support Centre i Nairobi, Kenya. Fenix Hospitality Sweden AB äger och förvaltar varumärkena Sweden Hotels och Gästklubben. Kedjans servicekontor ligger på Lilla Bommen i Göteborg.