Sweden Hotels inleder samarbete med Italien

Sweden Hotels och fyrstjärniga Villa Quaranta Park Hotel, strax utanför Verona i nordöstra Italien, har påbörjat ett samarbete vilket innebär att Sweden Hotels stamgäster numera kan använda sina intjänade poäng för boende på den exklusiva spa-anläggningen.

Villa Quaranta Park Hotel ägs av familjen Tommasi som också äger och driver Tommasi Viticoltore i Piemonte, några minuters bilfärd från hotellet. Hotellkedjan har sedan en tid tillbaka inlett ett samarbete med den svenska vinimportören Tegnér-Hermansson vad gäller Tommasis viner, vars Amaronevin är känt i Sverige såsom ett av Systembolagets storsäljande viner över 200 kronor. Samarbetet med Tommasi innebär att utvalda Sweden Hotels erbjuder ett urval Tommasi-viner som är mer okända för den svenske vinälskaren.

Villa Quaranta och Tommasi Viticoltore ligger i Valpolicella Classico-regionen, mitt emellan Milano och Venedig, och några mil från Verona. ”När vi insåg att det även fanns ett riktigt bra hotell inom Tommasifamiljen, kändes det som ett naturligt steg att även familjens hotell införlivades i samarbetet”, säger Eva Palmgren på Sweden Hotels. Samarbetet med Villa Quaranta innebär att medlemmarna i Sweden Hotels lojalitetsprogram numera kan använda sina poäng och välja bland fem attraktiva erbjudanden på den exklusiva spa-anläggningen. Några av paketen innehåller också guidning och vinprovning hos Tommasi Viticoltore.

Sweden Hotels består av 33 hotell från Mora i norr till Simrishamn i söder, och ytterligare 7 associerade hotell som är medlemmar i Sweden Hotels lojalitetsprogram Gästklubben VVV. Stamgästprogrammet utvecklas kontinuerligt för att tillfredsställa medlemmarnas önskemål. ”Det är därför mycket glädjande att kunna presentera samarbetet med Villa Quaranta lagom till sommaren och semestertider”, säger Eva Palmgren. I nästa nummer av Sweden Hotels Magazine, ett livsstilsmagasin som distribueras genom kedjans medlemshotell, presenteras samarbetet mer utförligt.

Sedan tidigare finns också ett samarbete mellan Sweden Hotels och Akzent Hotels, en hotellkedja för privatägda 3- och 4-stjärniga hotell i Tyskland, Schweiz och Österrike, med ett hundratal hotell i sin portfölj. Om stamgästerna hellre vill shoppa för sina intjänade poäng finns en högkvalitativ medlemsshop till stamgästernas förfogande, med allt ifrån hemartiklar och silversmycken, till golfprylar och biobiljetter.

• villa quaranta park hotel
  • lojalitetsprogram
  • stamgästprogram

För mer information: www.swedenhotels.se, eller kontakta

­­­­­­___________________________________________________________

Sweden Hotels är den personliga hotellkedjan – Hotels with a Personality! Kedjan är i stark tillväxt med tre- och fyrstjärniga hotell spridda över hela landet, samt ytterligare en handfull hotell som är medlemmar i stamgästprogrammet Gästklubben. Samtliga hotell är privatägda, och upplevelsen på plats skall ge det där lilla extra som bara ett personligt, privatägt hotell kan ge. Kedjans målsättning är att vara landets bästa och mest personliga hotellkedja. Sweden Hotels tillhandahåller stamgästprogrammet Gästklubben, inköpsavtal, ett välkänt varumärke, gemensam marknadsföring och flera bokningskanaler för en internationell närvaro. Hotellkedjan samarbetar med Akzent Hotels, med ett hundratal privatägda hotell i Tyskland, Schweiz och Österrike. Fenix Hospitality Sweden AB äger och förvaltar varumärkena Sweden Hotels och Gästklubben.