​Sweden Rock Festivals biljetter slut på rekordtid

Sweden Rock Festival fortsätter sin framgångssaga på den svenska festivalmarknaden. Idag sålde biljetterna inför årets festival slut - tidigare än någonsin i evenemangets 24-åriga historia.

Att Sweden Rock Festival säljer slut på sina biljetter är i sig ingen nyhet, men det brukar inte ske förrän veckan innan festivalen. I år tog alltså biljetterna slut rekordtidigt.

“Det är förstås väldigt roligt att det varit ett sådant drag efter biljetter i år”, säger Mats Natvig, VD på Sweden Rock Festival AB.

“Kombinationen av årets band-line-up och nöjda, återvändande besökare har visat sig vara väldigt lyckosam. Det här känns också som ett kvitto på att våra medvetna satsningar på konstant förbättring lönar sig.”

För att kunna bibehålla festivalens höga kvalitet och service, väljer Sweden Rock-organisationen alltså att inte växa mer publikmässigt, utan har istället stoppat försäljningen av biljetter inför årets festival.

“Nu blir det 100 % fokus på att genomföra en minst lika bra festival som förra året - helst bättre”, avslutar Mats Natvig.

Sweden Rock Festival är en rockfestival utanför Sölvesborg i Blekinge i södra Sverige. Tanken med Sweden Rock är att erbjuda publiken den bästa möjliga mixen av klassisk rock, hårdrock, metal, blues och relaterade genrer. Vi lägger stor vikt vid helhetsupplevelsen för våra gäster och har som målsättning att varje år ge våra gäster en ännu bekvämare och bättre festivalvistelse än året innan.