Pressinbjudan: Välkommen till SwedenBIO CEO Summit 2 december + rapportsläpp

Hur gör man för att som liten life science-entreprenör få till miljardavtal med de globala företagen? Det är temat när ledare för Sveriges life science-företag träffas den 2 december. På mötet presenteras också årets upplaga av The Swedish Drug Development Pipeline, rapporten som går igenom hur det går för de svenska läkemedelsprojekten.

SwedenBIO CEO Summit är en årligt återkommande mötesplats för life science-branschen. I år fokuserar mötet på de stora miljardavtalen och både Sprint Bioscience och Alligator Bioscience är på plats för att berätta om årets stora affärer inom life science i Sverige.

Ur programmet:

• Anders Åberg, vd Sprint Bioscience, berättar om vägen till avtalet med Bayer.
  • Carl Borrebaeck, medgrundare Alligator Biosciece, om sommarens stora affär med J&J Innovation.
  • Magnus Borga, forskningschef och grundare AMRA, berättar om hur de som litet företag ska bygga ett konsortium tillsammans med globala jättar.
  • Anna Gran, External Innovation Liaison J&J Innovation, om vad de letar efter hos entreprenörer och varför de intensifierat sin närvaro i Sverige.
  • Thomas Eldered, vd och grundare Recipharm, om deras strategi att växa genom förvärv.
  • Hedvig Andersén, investeringsansvarig life science Industrifonden, går igenom investerarnas bästa tips på hur entreprenörer bör rigga sina företag för de stora avtalen.

Hela programmet hittar du här

Rapportsläpp: The Swedish Drug Development Pipeline

Sedan 2006 har SwedenBIO med stöd av VINNOVA analyserat läkemedelsprojekten i svenska företag. I årets rapport presenteras bland annat:

• Hur många och vilka företag som utvecklar läkemedel.
  • En analys av antalet projekt i de olika faserna och hur det utvecklat sig över åren.
  • En genomgång av företagsstrukturen och hur de utvecklats.

Anmälan och kontakt

SwedenBIO CEO Summit hålls den 2 december klockan 13-17 på Operaterassen i Stockholm.

Anmäl dig här, ange journalist i kommentarsfältet.

För frågor om rapporten eller mötet, kontakta Jonas Ekstrand, VD SwedenBIO, på jonas.ekstrand@swedenbio.se eller 0703 02 08 96.

• diagnostik

SwedenBIO är den nationella branschorganisationen för life science i Sverige. Våra närmare 200 medlemsföretag utvecklar bioteknik, diagnostik, läkemedel, och medicinteknik eller är experter inom bland annat affärsutveckling, IP och juridik.