Nu öppnar vi enkäten Swedish Drug Development Pipeline 2013

För åttonde året i rad genomför SwedenBIO i samarbete med VINNOVA och Business Sweden en översiktlig inventering av den svenska portföljen av läkemedelsprojekt. Enkäten är öppen för samtliga  svenska biotech- och läkemedelsföretag som har projekt i preklin till fas III (ej medicinteknik). Enkäten innehåller även frågor om produkter som fått marknads-godkännande under året som gått.
Läs mer och länk till enkäten på http://www.swedenbio.com/Var-verksamhet/Rapporter/

Rapporten tas fram för att synliggöra svensk lifescience i ett globalt perspektiv, för att identifiera behov och därmed som ett viktigt underlag för utveckling av satsningar som syftar till att hjälpa innovativa företag att lyckas.

För frågor kontakta Sara Gunnerås, tfn: 08-21 36 02