Pressmeddelande – SwedenBIO växer!

SwedenBIO, branschorganisationen för Life Science företagen i Sverige växer.
Under 2009 blev 30 bolag nya medlemmar i SwedenBIO vilket innebär att organisationen nu samlar 190 medlemsföretag. Under januari månad har ytterligare tre företag anslutit sig.

– Medlemsföretagen är individuellt olika, men delar de utmaningar som tillväxtbolag möter. Inom Life Science företagande och forskning har Sverige bättre grundförutsättningar än de flesta andra länder att skapa framtidens jobb och medicinska behandlingar. Ett starkt stöd innebär ännu bättre möjligheter att förbättra villkoren för företagen. Det är särskilt viktigt ett valår som 2010. Säger Mats Berggren, VD SwedenBIO.

Life Science industrin sysselsätter cirka 40 000 personer och står i dag för ca 20% av Sveriges nettoexport. SwedenBIO grundades 2002 av 7 medlemsbolag för att förbättra miljön för life science industrin i Sverige. Medlemmarna är både globala, stora företag och små forskningsintensiva bolag inom bioteknik, läkemedel och medicinsk teknik. Organisationen har även medlemsbolag som stödjer branschen med expertis såsom investerare, patentbyråer och advokatbyråer.

För mer information, kontakta:

Mats Berggren, VD

Tel: 0708-714773, 08- 21 36 01