Bricka Comma, design Mia Lagerman

Swedese lanserar produktfamiljen Comma, designad av Mia Lagerman

Produktfamiljen Comma, med brickor och speglar, lanseras nu i Swedeses egen e-handel, Swedese Online Brand Store. Comma är designad av Mia Lagerman, prisbelönad formgivare med bas i Köpenhamn.

Comma utmanar i sin form, stängda, men samtidigt öppna, en cirkel, men ändå inte. Speglarna och brickorna bär Swedeses tydliga signum, de är producerade i böjträ – en teknik som möjliggör den karaktäristiska formen.

Comma är Mia Lagermans första samarbete med Swedese, en process som började redan 2016. Hon är van att jobba i trä och kombinationen mellan hennes unika produktdesign och Swedeses produktionskunskap och erfarenhet av böjträ gav resultat.

Comma är brickor och speglar i några olika storlekar och utförande, där några varianter nu finns tillgängliga i Swedese Online Brand Store, Comma bricka ø 40 cm och Comma spegel ø 40 cm.