SLP storköper i Nässjö

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2019 09:00 CEST

SLP Mosshaga 10, Nässjö

SLP har förvärvat och tillträtt en lager- och logistikportfölj i Nässjö med en uthyrningsbar yta om drygt 70 000 kvm. Säljare är norska NRP och Wilfast. De största hyresgästerna i portföljen är Hultafors, Schenker, Scherwin och Pantos.

”Portföljen består av lager- och logistikfastigheter i ett mycket bra geografiskt läge. Vi får genom förvärvet initiala stabila kassaflöden och en bra förvaltningsvolym i Nässjö. På motsvarande sätt som för flera av SLP:s tidigare förvärv ser vi även att vår gedigna branschkompetens ger oss potential till nybyggnation och vidareutveckling av fastigheterna, säger Peter Strand som är styrelseordförande i SLP.”

Malmöbolaget SLP har redan under sina första verksamhetsmånader förvärvat lager- och logistikfastigheter med en total yta om cirka 125 000 kvm och har som målsättning att vara ett självklart alternativ för lager- och logistikfastigheter.

”Vi är glada över att vi på så kort tid har kunnat hitta ett stort antal högintressanta investeringsobjekt. Detta har medfört att vi har kunnat hålla vår planerade höga förvärvsintensitet, kommenterar Peter Strand vidare.”

Malmö den 8 oktober 2019

För ytterligare information, vänligen kontakta Peter Strand, styrelseordförande i SLP, telefon: 0705-88 16 61

Om SLP – Swedish Logistic Property

Malmöbolaget SLP – Swedish Logistic Property – är ett Malmöbaserat fastighetsbolag med fokus på lager- och logistikfastigheter. Bakom bolaget ligger bland annat fastighetsprofilerna Erik Selin, Peter Strand, Mikael Hofmann och Greg Dingizian.

Vår affärsidé är att hyra ut rätt lokal till rätt företag på rätt läge! Vi strävar efter att vara en partner som kan bidra till våra Hyresgästers utveckling och framgång. Med många års erfarenhet av fastigheter kan vi med stor sannolikhet hitta lösningar för just era behov, stora som små.

Kommentarer (0)

Kommentera