​Swedish Logistic Property AB - genomför sina första förvärv

Swedish Logistic Propety, SLP, har förvärvat två moderna logistikfastigheter i Malmöområdet. Fastigheterna, som är fullt uthyrda, omfattar tillsammans över 7 000 kvadratmeter uthyrningsbar yta med möjlighet till framtida nybyggnation. Hyresvärdet uppgår till cirka 6 miljoner kronor årligen.

”Vi är glada att kunna genomföra SLP:s första förvärv i en av Sveriges mest expansiva och intressanta regioner. De fastigheter som vi förvärvar ligger i attraktiva lägen och är i gott skick. Genom outnyttjade byggrätter har vi dessutom möjlighet till framtida nybyggnation”, säger Peter Strand som är styrelseordförande i SLP.

SLP är för närvarande inne i ett flertal andra förvärvsprocesser och räknar med fortsatta förvärv under våren.

”Tidigare i veckan tillträdde SLP sina nybyggda lokaler i Lockarp. Samtidigt tillträde Christian Berglund sin tjänst som fastighetschef i SLP och Nicklas Schmidt sin tjänst som affärsutvecklare i bolaget. Det gör att vi nu är väl rustade för fortsatta förvärv i enlighet med vår tillväxtstrategi”, fortsätter Peter Strand.

Malmö den 1 mars 2019

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Peter Strand, styrelseordförande i SLP, 0705-88 16 61.

• Finans

• Skåne

Vår affärsidé är att hyra ut rätt lokal till rätt företag på rätt läge! Vi strävar efter att vara en partner som kan bidra till våra Hyresgästers utveckling och framgång. Med många års erfarenhet av fastigheter kan vi med stor sannolikhet hitta lösningar för just era behov, stora som små.

Peter Strand

Presskontakt Styrelseordförande +46 70 588 16 61