Swedish Moderators - En ny spelare på den internationella research arenan

PRESSRELEASE 2016-02-08

Swedish Moderators - en ny spelare på den internationella research arenan

Swedish Moderators lanserar ett team med lång erfarenhet av insiktsskapande research, egna analysmodeller och en utbildning för att certifiera marknadsundersökare med kvalitativ kompetens.

Tillsammans kommer nu de fristående konsulterna Lena Hamnholm, Carina Stenbäck, Max Schori och Catharina Short att arbeta under varumärket Swedish Moderators. Bolaget lanseras i syfte att primärt arbeta för den internationella marknaden med att projektleda och genomföra kvalitativa undersökningar inom både B2B and B2C. Teamet har tillsammans en gedigen erfarenhet av kvalitativ metodik som inkluderar kreativa och digitala verktyg. Swedish Moderators har även arbetat fram en certifierad utbildning för kvalitativ yrkeskompetens.

• Under tidigare samarbeten insåg vi att vi hade en enorm styrka tillsammans. Vi har en gemensam syn på vad vi vill  göra för våra uppdragsgivare. Dessutom såg vi ett behov av en certifiering av kvalitativ undersökningskompetens för att garantera professionell kvalitet, säger Catharina Short, partner Swedish Moderators AB.

Swedish Moderators AB finns idag i Stockholm och Lund. Inom den närmaste framtiden kommer bolaget även att etablera sig på övriga nordiska marknader.

För vidare information se swedishmoderators.com

Kontakt: Carina Stenbäck +46 (0)70 418 1673 eller Lena Hamnholm +46 (0)70 483 0096

info@swedishmoderators.com

• Nya produkter, tjänster

• marknadsundersökningar
  • digitalt
  • marknadsföring
  • moderator
  • undersökningar
  • market research
  • nytt företag
  • kvalitativa studier
  • gruppdiskussioner
  • fokusgrupper
  • djupintervjuer
  • etnografi
  • b2b
  • b2c
  • qualitative research

With over 20 years of moderation, we are proud to offer profound professionalism in our moderation.

Our amazing project management refers to qualitative research projects in Sweden & Scandinavia, from start-up and recruitment to fieldwork and analysis, report, presentation and recommendations.

We also offer you culture & context packs based on the many years of insight of our clients business development, we have the knowledge of what is working and what is not working in Sweden and Scandinavia.

Swedish Moderators has developed a creative, unique and effective analytic insight model, MYM – Meet Your Market. It is a structured meeting with your own target group. A meeting that creates deeper understanding of which needs and market changes that can develop your business.

Specialties

Moderation, Qualitative Research, Project Management, Insights, In-dept interviews, Focus groups, Online communities, Chat forums, Crowdsourcing, Workshops, Clinics, Ethnography, Digital platforms incl. mobile.