Empowered Women-event lockar internationellt erkänd föreläsare till Stockholm

Empowered Women-event lockar internationellt erkänd föreläsare till Stockholm

På Empowered Women eventet den 24 och 25 Oktober kommer den internationellt kända företagskvinnan och författaren Kim Kyiosaki till Stockholm för att föreläsa om kvinnor i affärslivet som en av flera förläsare på eventet. Eventet riktar sig endast till kvinnor och är helt gratis. Swedish Wealth Institute släpper nu de första biljetterna till ett event som ska främja och inspirera kvinnor att ta för sig i arbetslivet.

Sverige är ett av världens mest jämställda länder, men ändå kämpar många kvinnor i motvind på arbetsmarknaden, i företagsledningar och när de vill ta plats i styrelserummen. Många kvinnor har svårt att nå den absoluta toppen, trots att undersökningar visar att det finns många fördelar med att ha både kvinnor och män i företagsstyrelser. Studier visar även att kvinnor är bättre på att investera än vad män är, eftersom de ofta är mindre riskbenägna och mindre impulsiva när de gör affärer.

Kim Kyiosaki kommer att tala just om detta och om hur kvinnor kan utnyttja sina styrkor och vända sina egenskaper, som inte alltid värderas till fullo, till sin fördel.

Kim Kyiosaki blev internationellt erkänd när hon tillsammans med sin man, Robert Kyiosaki, skrev boken ”Rich Dad Poor Dad”, som har sålt i miljontals exemplar och legat i topp på New York Times bästsäljar-lista.

Idag driver Kim Kyiosaki ett företag tillsammans med sin man och turnerar runt om i världen för att inspirera andra kvinnor att göra en liknande resa, som den hon själv påbörjade för drygt 25 år sedan. Boken blev startskottet på en lysande karriär och ett steg mot ekonomiskt oberoende.

Arrangören, Swedish Wealth Institute, är både glad och stolt över att kunna locka hit en så prominent gäst som Kim Kyisoaki till Stockholm. VD:n för Swedish Wealth Institute Daniel Wood säger:

”Vi brinner verkligen för att hjälpa kvinnor ta steget ut i affärslivet och att vi nu får hit Kim Kyiosaki är ett stort steg i vårt Empowered Women initativ.”

Om Swedish Wealth Institute

Swedish Wealth Institute är en organisation som anordnar event, föreläsningar och workshops för att främja entreprenörskap och eget företagande. Företaget grundades 2016 med en förhoppning att skapa en Community med människor som vill utvecklas, nätverka och följa sina drömmar.

För mer information och eventuella frågor kontakta:

Daniel Wood: daniel@globalcapitalfamily.com Telefon: 0761103737