Innovationer som räddar liv - medtech i Almedalen

Är ni på plats i Almedalen i år? Välkommen att delta på våra två seminarier om innovationer som räddar liv!

Innovationer som räddar liv
- patientens, vårdpersonalens och de anhörigas erfarenheter

Tid: 5 juli, kl 08.30-09.45 (kaffe och smörgås serveras från kl 08.00)
Plats: Högskolan på Gotland, Cramérgatan 3, Visby, sal: E41

Medicinteknik räddar dagligen tusentals liv i världen och förbättrar livskvaliteten för minst lika många. Swedish Medtech bjuder tillsammans med MedTech Magazine in till ett frukostseminarium där vi vill belysa vad den medicintekniska utvecklingen gjort för patienten, vårdpersonalen och de anhöriga.

Vi har inte råd att avstå från innovationerna!

Moderator: Linda Nyberg, vetenskapsjournalist och programledare

Företagen som räddar liv
- har medtech en framtid i Sverige?

Tid: 5 juli, 10.00-11.15 (kaffe och smörgås serveras från kl 09.45)
Plats: Högskolan på Gotland, Cramérgatan 3, Visby, sal: E41

Samverkan mellan vård, industri och akademi är centralt för medicintekniska innovationer. Vi är alla överens om att det är vägen till hälsa och tillväxt för Sverige. Varför är vi då på väg åt fel håll? Många medtechföretag ser över sin forsknings- och innovationsverksamhet i landet. Hur kommer det att påverka Sverige? Är vi en attraktiv nation för företag med innovationsverksamhet och är det viktigt att vi har kvar företagen här?

Swedish Medtech bjuder tillsammans med MedTech Magazine in till ett seminarium om de medicintekniska företagens framtid i Sverige.

Medverkande: Magnus Öhman, vd, St Jude Medical AB; Peter Ekolind, vd, Airsonett AB; Sören Johansson, affärsutvecklingsansvarig, Elekta AB; Christian Kinch, vd, Bactiguard AB

Moderator: Linda Nyberg, vetenskapsjournalist och programledare

• christian kinch
  • sören johansson
  • peter ekolind
  • magnus öhman
  • linda nyberg
  • swedish medtech
  • medtech
  • medicinteknik
  • medicinsk teknik
  • almedalsveckan
  • almedalen

Swedish Medtech, är branschorganisationen för medicinteknik och består av närmare 160 medlemsföretag. Tillsammans täcker företagen ca 90 procent av den svenska hälso- och sjukvårdens behov av medicintekniska produkter och tjänster.

www.swedishmedtech.se

Mia Engman Hyrén