Pressinbjudan, idag måndag kl.12.30: Färsk positiv besöksnäringsstatistik för 2012

Besöksnäringen är världens snabbast växande näring! I samband med besöksnäringens marknadsdagar för satsningar på tyska privatresande kommer vi att presentera färska siffor på en stark omsättningsökning under 2012 tillsammans med gästnattsstatistik mm. Under dagen kommer också bland annat Visit Sweden redovisa framtida potential på den tyska marknaden: över 11 miljoner tyskar är intresserade av att besöka Sverige inom de närmaste tre åren.

Statistiken presenteras kl.12:30 på Konferenscenter på Hotell Nordkalotten, Luleå i samband med öppnandet av marknadsdagarna.

Anmälan sker till Therese Olofsson, PR- och Kommunikationsansvarig på Swedish Lapland Tourism, 073-152 42 00.

Efter presentationen kommer Annika Fredriksson, CEO Swedish Lapland Tourism finnas tillgänglig för frågor och intervju.

Varm välkommen!

Program för marknadsdagarna bifogas.

Swedish Lapland Tourism den regionala besöksorganisationen för Sveriges nordligaste destination Swedish Lapland. Organisationen företräder ca 550 medlemmar/entreprenörer i Norrbottens län samt i Skellefteå kommun.

Verksamheten finansieras delvis av EUs strukturfonder åren 2011-2013.